A kintlévőség-kezelés 3 módszere közül csak az egyik hoz 90%-os eredményt fél éven belül.

Egy friss kutatás szerint nőtt a lánctartozás a hazai gazdaságban a koronavírus óta. A vállalkozások 65%-ának legalább egy üzleti partnere késedelmesen fizetett 2020. első félévében. A válaszadók 38%-a pedig maga is tartozott a beszállítóinak legalább egyszer a vizsgált időszakban. Vagyis a kintlévőség-kezelés igen fontos téma a legtöbb magyar cég életében.

Ilyen bizonytalan időszakban hogyan lesz biztos, hogy időben beérkezik a pénz az elvégzett munkáért?

1. módszer: egy kolléga, vagy maga a cégvezető fut a pénz után

Ez a módszer csak rövid ideig eredményes. Megfigyelhető, hogy a nem fizető ügyfelek egyre gyakrabban rázzák le a telefonáló kollégát, levelekre pedig egyáltalán nem válaszolnak.

A megbízott kolléga egyre idegesebb és feszültebb, rengeteg idő és energia megy el feleslegesen. A kiszámlázott összegek ennek ellenére csak hónapokkal később kerülnek a cég számlájára, hiába dolgoztak annyit a munkatársak a megbízáson.

2. módszer: kintlévőség-kezelő céget bízunk meg

Ez a módszer is csak hónapokkal a számla határideje után hoz eredményt. Gyakran feszült viszonyhoz vezethet az ügyféllel, sőt ügyfélvesztés is előfordulhat a követeléskezelő utólagos bevonása miatt.

Mivel sokszor az ügyfelek azért válnak késői fizetővé, mert az elején hagytuk, hogy határidő után egyenlítsék ki a számlát, előfordul olyan eset is, amikor egy cég egyébként jó fizető lenne, de éppen az engedékenységünk miatt a mi cégünknek nem fizet határidőre.

A kintlévőség-kezelő cégek utólag kezelik a problémát, és rengeteg adminisztrációval is jár a bevonásuk. Azonban sokszor már nem tudunk más eszközhöz nyúlni, ha egy cég nem fizetett, és ráadásul hiányzik a cashflow-ból, a terveink megvalósításához az összeg.

3. módszer: automata rendszer figyeli a számlákat és kezeli a kintlévőségeket

Ez a preventív módszer igazán célravezető: azonnal 20% cashflow javulást tapasztalhat a bevezetést követően, fél éven belül 90% körüli stabil fizetési fegyelem alakul ki az ügyfeleknél. A kollégákat tehermentesíthetjük, a rendszer korrekt és kiszámítható működése az ügyfeleket is bizalommal tölti el a cégünk irányába.

A FAIR PAY CONTROL megoldása 3 alappilléren nyugszik:

  • több mint 50 év emberi viselkedés kutatásainak eredményein alapuló Módszertanon, amely felhasználja az emberi döntésmechanizmust,
  • 20 év ügyvédi tapasztalaton a követeléskezelés szakterületén
  • és egy egyedi IT-fejlesztésen.

Esettanulmányok

  • Összes
  • Esettanulmány
Még több esettanulmány Összes betöltése
Még több blogbejegyzés Összes betöltése

Blog

  • Összes
  • Blog
Még több esettanulmány Összes betöltése
Még több blogbejegyzés Összes betöltése