A Covid-19 járvány soha nem látott kihívások elé állította a cégeket, függetlenül azok méretétől. Egy nemrég megjelent tanulmányban a kis- és középvállalkozások vezetőit kérdezték arról, miként navigálják át cégüket a kihívásokkal teli időszakon, és hogyan készülnek fel a jövőre.
Lássuk, melyek azok a fő trendek a világban, amelyeket a Magyarországon működő kis- és középvállalkozásoknak is érdemes megfontolni!
A KKV-k prioritása az ügyfélmegtartás
Jellemzően azok a vállalkozások tudták elkerülni a recessziót 2020 első három negyedévében, ahol rugalmassággal, az ügyfélkapcsolatok elmélyítésével, valamint a partnereknek nyújtott szolgáltatások fejlesztésével tették szorosabbá ügyfélkapcsolataikat.
A prosperáló cégek 49%-a, míg a stagnáló vállalkozások 41%-a mondta azt, hogy nagyobb mozgásteret adnak az ügyfeleiknek, például kibővített fizetési vagy áruvisszaváltási szabályzattal.
Miért fontos ez? A KKV vezetők közel fele nyilatkozta, hogy a legnagyobb kihívás most a cég életében az új ügyfelek megszerzése.
A cégvezetőknek most olyan új elvárásoknak is meg kell felelni, mint a cégműködés felülvizsgálata, a járványügyi rendeletek betartása, vagy a megfelelés az olyan megszaporodó ügyféligényeknek, mint például az azonnali online rendelkezésre állás.
A technológia adta lehetőségek hatékony kihasználásával lehet kitűnni
A tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben a gyorsan változó környezetben azok a KKV vezetők tudják mozgásban tartani a cégüket, akik bátran integrálják a technológiai lehetőségeket, például új, digitális korszakot tudnak nyitni az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban.
Az emelkedő pályán lévő vállalkozások egyre szívesebben vezetnek be automatizált ügyfélkezelést (CRM), alkalmaznak ügyfélkiszolgáló és e-mail marketing szoftvereket. Ezekkel az IT és technológiai megoldásokkal nemcsak a sales, a marketing és az ügyfélkezelési folyamatok során maximalizálhatók az eredmények, de a back office területén is.
A FAIR PAY CONTROL automatikus számlafelügyeleti szolgáltatásával például a kintlévőség-kezelés folyamata egyszerűsödhet le, jelentős munkaidőt szabadítva fel a cégvezetők és a pénzügyes kollégák életéből.
A lendületben lévő KKV-k felkészülnek a következő krízisre is
Sokan elkezdtek figyelni arra is, hogy a kiszámíthatatlan jövő miatt egy sokkal rugalmasabb cégszerkezetet alakítsanak ki. Ennek érdekében három kulcsfontosságú területet terveznek digitalizálni: az ügyfélkezelést, a munkafolyamatokat és a belső kommunikációt.
Aki előbb teszi meg az elengedhetetlen első lépéseket a digitális átszervezésben, előnybe fog kerülni a versenytársaihoz képest.
A válaszokból kitűnik, hogy azok tudtak előre lépni a válság alatt, és akár meg is többszörözni a bevételüket, akik nem a költség optimalizálást tűzték ki rövid távú célként, hanem a produktivitás növelését, az ebből fakadó kihívásokat pedig a digitalizáció eszközeivel oldották meg.
(Forrás: penzcentrum.hu)