Gyermekkorunkban szívesen találtuk ki, hogy társaink milyen állathoz hasonlítanak leginkább. Ez a játék azonban felnőttkorban, az üzleti kultúrában is megállja a helyét.
Az emberi tulajdonságokat számos esetben tudjuk az állatvilágból vett példákhoz hasonlítani, akkor is, ha mondjuk az adósok lélektanát vesszük figyelembe ezen a módon.
A FAIR PAY CONTROL követeléskezelési tapasztalatai szerint az adósokat 4 fő csoportba sorolhatjuk.
Kutya:
Lojális, de néhány különös tulajdonságát el kell viselni. Ezért kell egy testre szabható rendszer, amely ha kell, jutalmazza, simogatja a lojalitásukat.
Nyuszi:
Konfliktusos szituációban menekülőre fogja, cikázik, kitér a válaszok elől, nagyon sok energiát igényel az üldözése. Ezért kell egy olyan rendszer, amely a hitelező munkatársai helyett üldözi az ilyen adóst.
Rinocérosz
Hosszas bamba hallgatás, és utána agresszív konfliktuskezelés… Ha vitára kerül a sor, mindent megtesznek, hogy kárt tegyenek. Ezért kell egy rendszer, amely a hitelező helyett áll oda a rinocérosz elé, és átveszi a konfliktus kezelését.
Ezüsthátú hegyi gorilla:
Mindenki ismeri a viccet: „Hová ül az ezüsthátú gorilla? – Ahová akar…” Ők a multik, és azok a nagyvállalatok, akik maguk határozzák meg a játékszabályokat, és a hitelező egyedül soha nem tudja ezeket megváltoztatni. De a gorilla képes szép lassan mindennel megbarátkozni, sőt, tanítható. Ezért kell egy pozitívra hangolt, de következetes rendszer, amely segít őt a megfelelő helyére tessékelni.