Hogyan tudja egy cég hatékonyan kezelni a kintlévőségeit?

Íme, a 6 leggyakoribb probléma, és a megoldásuk, amelyeket azonnal bevezethet a cégében.

Probléma #1: Érdekellentét az értékesítés és pénzügy között

A sales osztály abban érdekelt, hogy akkor is a legtöbb terméket helyezze ki, ha a partner még nem fizette ki a korábbi számláját, a pénzügyi osztály pedig befagyasztaná a szolgáltatást, és minden korábban kihelyezett terméket visszakérne.

Megoldás:

  • már az értékesítés során le kell fektetni a „játékszabályokat”;
  • a vevőt érdemes elkötelezni az együttműködés mellett;
  • és folyamatosan edukálni a pontos számlafizetés érdekében.

Probléma #2: A követeléskezelést senki sem szereti csinálni

Akit ilyennel terhelnek, az gyakran nem is ért hozzá, a lélekölő küzdelem miatt a munkavállaló lojalitása zuhanni kezd, ha pedig a cégvezető végzi ezt, akkor annak hitelessége fog csökkenni a Partnerei előtt.

Megoldás:

  • külön állítsunk fel a Partner részére érdekeltségi rendszert jutalmazási és büntetési következményekkel;
  • a követeléskezelésre vegyünk fel külön szakképzett munkatársat, aki az aktivitását megtervezi, és akinek a működését a vezetés folyamatosan kontrolálja;
  • a munkatársat folyamatosan képezzük oktatásokkal, konferenciákkal, workshopokkal.

Probléma #3: A hitelező kezében nincs eszköz

A hitelező kezében nincs semmilyen eszköz, hogy komolyan vegyék, a „cash flow gap”-hez nem állnak rendelkezésre megfelelő tartalékok.

Megoldás:

  • ajánlott szerződést kötni egy olyan jogi szolgáltatóval, akinek jelentős tapasztalata van a kintlévőségek kezelésében;
  • érdemes hitelkeretet nyitni a számlavezető pénzintézetnél vagy állami garantőröknél;
  • ajánlott számlabiztosítást kötni és/vagy faktoring szolgáltatást igénybe venni.

Probléma #4: Lassul az ügyintézés

A cégvezetői és a pénzügyi mikródöntések lelassítják az ügyintézést, a késedelem idejével folyamatosan csökken a számla eredményes behajtásának lehetősége.

Megoldás:

  • behajtási folyamat üzemeltetése;
  • kintlévőségelkerülési és követeléskezelési szabályzat készítése;
  • a számlamonitoring legyen automatikus, és mindenkire kiterjedő;
  • a döntéseket ne ügyvezetői kompetenciák, hanem üzlet etikai kérdések szerint hozzák meg.

Probléma #5: Nincs előminősítés

Nincs Ügyfél előminősítés, vagy ha van, akkor sincsenek folyamatosan monitorozva a partnerek.

Megoldás:

  • kerüljön bevezetésre BISNODE vagy OPTEN ügyfélminősítő rendszer;
  • a problémás cégeknek csak készpénzes teljesítéssel egyidejűleg, vagy előre utalással adhatóak el a termékek.

Probléma #6: Nincs idő a kivitelezésre

Nem elég a tervezés, végre is kell hajtani, de nincs idő, megfelelő ember, kellő forrás, technikai feltétel, jogi, pénzügyi, adósságkezelési kompetencia.

Megoldás:

– a számlamonitoring és követeléskezelési folyamatok kiváltása a FAIR PAY CONTROL szolgáltatásával.

Esettanulmányok

  • Összes
  • Esettanulmány
Még több esettanulmány Összes betöltése
Még több blogbejegyzés Összes betöltése

Blog

  • Összes
  • Blog
Még több esettanulmány Összes betöltése
Még több blogbejegyzés Összes betöltése